søndag 7. februar 2010

frisbee, kakk, frisbee!

John Olav Nilsen & Gjengen var fantastisk. Utrolig god stemning, utrolige mengder svette og utrolig mange vestlendinger. Jeg hadde så vondt i ryggen (buhu stakkars meg) at jeg dreit i å ha med kamera. Jeg ville uansett bare blitt sur fordi det var vondt å bære på å endt opp med å gå hjem altfor tidlig. Kanskje. Så jeg la det igjen hos Karoline. Var hos henne på vors, og vi lagde pizza. Helt okei godt liksom. Karoline har plenty kjøleskapspoesi på kjøkkenet.



Karoline - kjerringemne!


Konserten i korte trekk:
Varmt
Klamt
Hektisk for alle som ikke var fulle og fans
Veldig mye skarring
Gratis øl
Random samtaler i røykepausene

Jeg stod i baren og skulle skaffe meg en såkalt voksenbrus da følgende samtale utspant seg:
Mann: Hei!
Jeg: Heisann hoppsann (har ikke jeg sett han før?)
Mann: Likte du konserten eller?
Jeg: (skjønner at det er trommisen i bandet) Kjempekonsert! God stemning! Fornøyd eller?
Trommis: Joda, god stemning ja. (på kav bergensk såklart) Ikke like bra som i Bodø da!
Jeg: Å? Hva skjedde i Bodø da?
Trommis: De hadde frisbeear!
Jeg: Hæ?
Trommis: Frisbee! Sånn som de sendte bang! (her slår han meg i panna) Midt i skallen liksom!
Jeg: Okei, så i Bodø fikk du frisbee i hodet?
Trommis: Ikke bare en, men mange! (slår meg gjentatte ganger i panna)
Jeg: Okei, men du vet det at du står og slår meg i hodet nå, sant?
Trommis: Åj, sorry, måtte bare vise hva jeg mente.
Jeg: Okei, men du får si fra neste gang da, så skal jeg ta med frisbee, eller kanskje en bumerang
Trommis: Det hadde vært så jævlig fett liksom!
Jeg: Okei, stikker jeg
Trommis: Okei, det var jævlig kult å snakke med deg! (slår meg en gang til i panna og gir meg en lang klem)

Det hører med til historien at en viss trommis ble observert senere på kvelden i vill syredans helt alene på dansegulvet. Jaja.




Ellers så har jeg brukt dagen på å ha varmeovnen på fullt i håp om å kunne gå rundt barbeint i shorts og singlet fordi jeg gleder meg sånn til sommeren. Har sett på masse sommerbilder, hører på The Raconteurs som er sommermusikk og er nesten i mål: shorts, singlet og ullsokker. Så snur jeg meg, ser ut av vinduet og ser dette:
Jeg går herved i dvale, vekk meg når det er varmt.





Blogglisten