søndag 27. mars 2011

En ettermiddag i Abasto

Heisann på deisann! Livet i Buenos Aires går så fort fremover at jeg har ikke helt tid til det her, jeg. Men idag har jeg en heller ufrivillig pause fra livet og bruker heller tiden min på å sjekke alt dopet jeg får fra apoteket på google translate og håpe at det ikke er noe som kræsjer. Har betennelse i visdomstanna mi, tørrhoste og tett nese. Jeg holder ikke akkurat på å dø, men kanskje man trenger en pause når man ligger og fryser i ullsokker når det er sikkert femogtjue varme ute.

Siden sist har jeg fått meg ny tatovering, men den er langt fra ferdig ennå så dere får se den en annen gang. Jeg har feira St. Patricksday med hele resten av byens befolkning og vært på Datarockkonsert. Har blitt så god i spansk at jeg ikke skjønner hva jeg sier selv en gang, og skjønner hvertfall ikke hva noen andre sier, men det gjør ingenting for vinen koster sju kroner og det språket snakker alle. Jeg har funnet tre sorter med fiberrik frokostblanding, rød pesto, halvgod brie og taco så nå begynner smaksløkene mine å våkne igjen også. Har spist kebab på en britisk pub, tre-retters på en kantine-lignende plass i Barrio Chino (altså Chinatown for dere som ikke skjønner spansk men som kanskje skjønner engelsk) og bruker daglig litt av pengene mine på salatbaren i Defensa. Har skjønt at korthåra jenter får mye oppmerksomhet og at argentinske ungdommer kan mer om musikk enn om geografi. Det er greit å kunne kronologisk ramse opp platene til Jimi Hendrix, men dersom du tror på meg når jeg sier at jeg er fra Guatemala så er du nok ikke djupeste skeia i truseskuffa.

Noen bilder fra en tur i Abasto for noen uker siden. Vi gikk av på subte-stoppet Carlos Gardel og peila oss inn på Arcangel Tattoo der vi har greid å bli stamkunder. På vei hjem gikk vi innom kjøpesenteret og der hadde de tivoli i toppetasjen.











Så har magiske Magnhild lasta over masse serier og slikt på harddisken min så nå skal jeg lete fram godteposen min med fem forskjellige halsdrops, antibiotika og smertestillende og la festen begynne.
Ha en fortsatt fin søndag!


Blogglisten

Ingen kommentarer: