søndag 20. desember 2009

Home is the place you left








Hjemme på juleferie. Det er snø, kaldt, kontrastfylt, nostalgisk og forutsigbart. Gyda og Alvhild drikker kakao på piknikbordet, jeg går tur i fjører og tar bilder og banner over snøen som gjør det vanskelig å gå i fjellet. Buhu, stakkars meg. Har fri frem til torsdag, da begynner jeg å jobbe. Det blir koselig. Bildene ligger sammen med sine venner på Flickr, der er de større og finere og flere.
.
Men det er jo faktisk ganske koselig å være hjemme. Mormor trenger hjelp med julepyntingen, Alvhild trenger hjelp med snøballene og sparketuren. Bestemor trenger selskap og bestefar trenger hjelp til å ta bilder med sitt nye speilreflekskamera og fem (!) nye objektiver. Visdomsord fra en aldrende mann: "Det er ikke fotografen det står på, det er objektivene." Joda, det er også han som mener at araberne har ett mål og ett mål alene: å ta over verden. Voldsomt så paranoid man kan bli på en liten holme.
.
Og det er litt koselig å være i et hus der det skjer noe, hele tiden. Akkurat nå løper min stefar rundt og roper "Alvhild Våge, di vasketvåge!" mens Alvhild løper etter og prøver å dra av han buksa. Vasketvåge er forresten det samme som vaskeklut. Jeg tror jeg skal begynne med en ordliste. Dagens uttrykk liksom. Jepp, det gjør jeg.
.
.
Dagens uttrykk: PIRT = verbet å pirte: å erte noen, din pirt: din ertekrok
.
.
Takk for idag og velkommen igjen.







Blogglisten

3 kommentarer:

sara sa...

ååå! ej fekk lyst til å besøke di! :) Koselig innlegg! :)

Marte sa...

Vakkertvakkert! :)

Karoline sa...

God jul fineste! Nydelige bilda som alltid;)

stor juleklæm