tirsdag 5. januar 2010

Livskvalitet og kavalkader

Januar? Ohyesindeed. Idag var det 14 minusgrader ute. På yr.no så kan du sjekke følt temperatur, altså temperatur slik den kjennes ut medregnet vind osv. Idag var det minus TJUE følte grader. Ikke rart skjerfet mitt frøys fast på vei hjem. Når man surrer sjerfet rundt halve hodet, puster inni det, så blir det varmedamp, vått, og til slutt fryser det. Jepp. Så kaldt er det. Og verre skal det bli; torsdag kveld skal det være TJUENI (29!!)føkkings følte kuldegrader. Huttetu.



Idag brukte Linda og meg siste pengene våre på livskvalitet. Det er alltid verdt det. Dagens livskvalitet var frokost i lunsjpausen. På Godt Brød. Himmelsk. Foccacia med soltørka tomat-puré, fetaost-puré, bønnespirer, kylling, salat, agurk, brie, paprika osv? Bland med litt god kaffe og godt selskap og der har du det. Livskvalitet. Dessuten kommer stipendet snart, sant? Kremt.

Resten av de siste pengene mine brukte jeg på flybussen igår, ny treningsbukse - helt i tråd med mitt forventede nye og bedre liv, og et kjøkkenskap fullt av rugsprø og leverpostei. Nå sitter jeg hjemme med mine tjue følte minusgrader utenfor vinduet, god samvittighet for å sitte inne, skapet fullt av mat, og henger på Spotify for å finne ut hvilke album fra 2009 jeg faktisk liker. Og jada, dere er såpass heldige at jeg faktisk skal dele mine musikkmeninger. Whohoo!


Musikkåret 2009
Helt enkelt, helt subjektivt.
Mine favoritter:
 
Flinke, fine gutter. Så de live på Øya i sommer, god stemning.


Dette er en av verdens kuleste damer.
Høydepunkter: Folding Chair og One More Time With Feeling



Som vanlig veldig chill musikk. Bortsett fra første sporet, det skjønte jeg ikke.


Hva skjer med denne såkalte Bergens-bølgen?
I dont know, but I like it!


Som vanlig er Skambankt kule, de har kul musikk. Ferdig med det.
Veldig kul konsert på Pstereo i år.


Den allerede omtalte Bergen-bølgens andre alibi.
Spilte også en veldig kul konsert på Pstereo.


Veldig nylig oppdaget av undertegnede da hun fant et spor på en brent cd fra en tidligere folkehøyskolelærer. Random.
Høydepunkt: Home


Sånn helt normal syre-funk-folk-hypno-etellerannet-rartno.
Devendra er og blir herlig.


Samleplate produsert av medlemmer fra The National, til inntekt for Red Hot Organization som jobber for å øke bevisstheten rundt HIV og AIDS. En utrolig fin plate. Utrolig hvor mange bra artister som er med. Dersom du skal kjøpe bare en eneste plate fra hele 2009 så er dette den riktige. Helt fantastisk.


Kul plate fra et kult band. Gjorde en kjempebra konsert i Storsalen i høst.
Høydepunkt: And The Sun Pissed Red og I Still Drink Alone


Spilte en av de kuleste konsertene på Øya. Plata er også kjempekul.
Høydepunkt: Stillness Is The Move og Remade Horizon


Sårt, nydelig, rørende, melodisk.
Høydepunkt: Epilepsy Is Dancing


Hes gammel punker, men fin er han. Gleder meg til konsert om noen uker.
Høydepunkt: Långtbort


Jeg tror jeg har prøvd å skrive om de en gang før uten helt å lykkes. Clutch er fantastisk.
Platen bør nytes i helhet, den kan brukes til alt, og ja, du vil elske den.


Jada, listen er helt sikkert mangelfull. Men dette er det jeg har fått med meg fra plateåret 2009. Forslag? Si gjerne fra. I mellomtiden gleder jeg meg til stipendet kommer, Platekompaniet har nemlig de aller fleste platene fra fjoråret på tilbud. Ohyes. Og det ser ut til å bli et bra plateår i år og. Om noen dager slippes for eksempel plata til Pony The Pirate, de spiller også på Samfundet neste lørdag. Andre ting å glede seg til? Plater fra First Aid Kit, Haddy N'Jie og Jaga Jazzist for eksempel? Jeg gleder meg!

Blogglisten

Ingen kommentarer: