lørdag 30. januar 2010

Å telle fugler og gamle svensker

Jeg liker å ha corky titler på blogginnleggene, gjør du?

Idag skal jeg på Thåström-konsert på Verkstedhallen. Gleder meg! Skal stå i døra å slippe inn folk til ca kvart over konsertstart, så er det gratis konsert i belønning. Hyggelige Pstereo-folk som spør, så da klarer man jo ikke si nei! Pluss at en gratis Thåström er vel i grunnen ikke så ille.




Nok en gang gjør min kjærlighet for snåle youtube-videoer at jeg nedprioriterer lydkvalitet. Bear with me, du får din belønning i himmelen.

Ellers så er det min store glede å meddele at denne helgen er årets store hagefugl-telling! Finn frem penn og papir, sett deg godt til rette ved fuglebrettet og knock yourself out! Norsk Ornitologisk Forening inviterer for tredje år på rad til å telle fugler. "En av målsettingene er å skape engasjement og entusiasme rundt fugler og det å oppleve naturen i nærmiljøet." Les mer her!

Ellers da? Noe nytt? Jeg har vaska hus idag. Har lest Aftenpostens konspirasjonsteorier om svineinfluensa, som nok ikke er så konspiratoriske likevel. A-magasinet er ikke så dumt. Selv om jeg rapper det fra noen i andre etasje som aldri tar inn avisa si. Er det å stjele, eller bare å vise omsorg for den trykte presse ved å ta den inn i varmen?

Ble også ferdig med boka mi for noen dager siden. John Fante - The Brotherhood of the Grape. Kjempefin bok. Første jeg har lest av Fante som ikke handler om Arturo Bandini. Jeg har liksom ikke inntrykk av at bokomtaler er det dere liker best, så kommer sikkert ikke til å gjøre det så mye lenger. Kanskje. Kan ikke garantere noe.

Ellers er jeg i full planleggingsmodus. Jeg er blakk og tror derfor at jeg ikke har noe liv akkurat nå, men i fremtiden! Håh, da skal det skje kan du tro. Skal til Berlin siste uka i februar for å besøke denne skrulla:

..og det krever litt energi på å glede seg og planlegge litt. Ellers så flytter jeg hjem til den øde periferi til sommeren, og det krever seriøs planlegging. Type: hvordan overleve? Hvordan kan jeg tjene mest mulig penger det halvåret, hvordan kan jeg unngå å halshugge min familie i søvne, hvordan kan jeg klare meg et halvår uten sertifikat i ødelandet, hvordan får jeg plass til hele livet mitt på jenterommet osv. Etter dette bærer det til New York. Og det er god planlegging. Jeg trives med den planlegginga. Så dersom noen kjenner noen i New York som kan hjelpe med plass å bo så jeg slipper å dele soverom med jente17bærum så hadde det vært supert.

Hei og hopp din sopp, nå er det stopp.

Blogglisten

Ingen kommentarer: