fredag 11. juni 2010

Antiklimaks

Man kommer hjem. Vanligvis tre ganger i året, og da for midlertidige, korte perioder. Nå skal jeg være hjemme lenge. Veldig lenge. Uansett hvor mye man prøver å forberede seg så går det ikke. Det eneste man kan gjøre er å nyte det. Jeg gjorde ingenting annet enn å nyte siste dagene i Trondheim, de mest intense og euforiske dagene hittil. Så kommer jeg hjem, og det skal ikke mer til enn den siste ferjeturen før alt er som før. Fotball-VM i Sør Afrika, oljekatastrofer, finanskriser, streiker, Israelske tabber og hoppende legender som ikke hopper lengre blir alle byttet ut med ting som er mye viktigere: blir det oppholdsvær til utedansen på lørdag? Rekker jeg sommerfesten i barnehagen selv om jeg jobber? Skal jeg spise potetball i dag eller i morgen? Skal jeg sykle på butikken før eller etter jeg besøker mormor?

Bagateller. I lange baner. Men du er ingen bagatell. Du gir det hele mening.



Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar
Du drömmer om nåt fint, jag ser du småler.
Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag





Blogglisten

3 kommentarer:

Kathrine sa...

du klarer ikke rømme unna fotball-vm, it will haunt you down wherever you go! moahahahhaa. jeg har sett på det på hurtigruta eller hytta vår i tana, og i år blir det på diverse fotball-puber i italia!

Marte sa...

:)

Unknown sa...

haha, tror jeg klarer helt fint å skippe unna vm. Har andre ting å tenke på. ;)