fredag 17. september 2010

Nå har jeg gått i tre måneder og venta på sommeren. Litt usikkert og spent, kommer den idag? Skal jeg ta på shorts eller strømpebukse? Tåler bikinien min egentlig bruk? Fortsatt usikker. Men nå, nå er det endelig høst. Og høsten kan du stole på. Den kommer, år etter år. Varer lenge, er våt og kald og demper rastløsheten og spenninga. Hva skal jeg ta på idag? Støvler og allværsjakke. Alltid. Herlig befriende! Jeg liker høst.

Man kan ta seg tid til alt. Lese avisen, høre på musikk bare for å høre, langdryge sofabesøk med film og god mat. Men det beste er når det nettopp har blitt opplett, er liten kuling, stupmørkt og helt klar luft. Da går man på moljen og kjenner saltsmaken i munnen og hører bølgene bryte. Åh, herregud, kunne det blitt mer klisjé? Nå må jeg skive noe morsomt. Jo! Jeg har fått meg skritteller! Gjennom jobben er vi med i en konkurranse der vi skal gå jorden rundt på åtti dager. Herlig!

Må gå ca 10 000 skritt om dagen for å fullføre. Igår hadde jeg fri, og selv da gikk jeg 9700 skritt. Er liksom litt artig det da. Men det aller morsomste er at laget vårt heter Sandetun Sisters. Jeg mener, kom igjen, det er jo fantastisk!!

Nå har jeg ikke så mye mer å skrive. Jo, kjæresten min kommer idag. To dager før han egentlig skulle. Det er snasent. Og jeg har vaska kaffetrakteren. Jepp! Det var alt.


Blogglisten

1 kommentar:

Kathrine sa...

ikke snakk stygt om høsten! her har det vært sol i tre uker!