tirsdag 2. desember 2008

Everybody knows the Claus..

Idag gikk strømmen på skolen ca 30 ganger i løpet av en time. Hvorfor? Jo, fordi vår kjære, snåle lærer Anders skulle teste juletreet. Det virka. Det gjør nå ingenting annet på skolen.



Etter en lang og slitsom dag tok jeg en, som vanlig, stappfull buss hjem i fire-tida. Av en eller annen grunn så var jeg ikke i så veldig godt humør når jeg gikk inn døra, og det bare forverret jeg når jeg kom inn i gangen nede og så at de i etasjen under oss hadde After-eight stående utenfor døren sin. Jeg vurderte i hele fem sekunder om jeg skulle ta den og løpe opp trappa, men tenkte at nei, så low er selv ikke jeg. Så jeg dro meg oppver trappa, og når jeg kom opp så jeg at det stod en utenfor døra vår og! Halleluja! Og ikke bare After-eight, men en boks med sånne sære, nederlandske sirupkjeks og! I say it again, Halleluja! Det viser seg da at det er vår kjære supersøte huseier med familie som har vært på ferde.. Det gjorde dagen min plutselig mye bedre.. Se så søt!



Vi ønsker dere en god advents - og eksamens- tid. Hilsen fam Alvestrand.

Fam. Alvestrand, we love you!

Så har jeg egentlig vært i godt humør siden. Jeg har lagd kremet kyllingsuppe med Calle, og vi har gjort narr av Kathrine Moholt. Jeg mener, seriøst. Den dama er ufin. Så satte jeg meg med dataen og skulle gjøre litt skole, haha liksom, og satte på last.fm. Christmas. Hvorfor ikke, tenkte jeg. Og der trilla det ut alt mulig rart gitt. Alt fra Mariah Carey til Wham. Fra Ella Fitzgerald til Hanson. Var det noen som visste at Hanson har laga julesang? Joda, den heter "Everybody knows the Claus". Den er nokså fengende. Jada.

Oppsummering: Jeg har hatt en bra dag, med et snev av julestemning.

Slenger på et spørsmål her da, for å lodde stemninga blant publikum, liksom! (Er det arrogant av meg å tro at jeg har publikum etter tre dager med blogging?)

Hva skal til for å gi deg julestemning?

Jeg vet med meg selv at det ikke er like selvsagt med julestemning bare fordi det er desember. Er det en konsekvens av det å bli eldre? Kjipt, i alle fall. Meen da venter jeg i spenning, nesten hvertfall.

So long, fare-well, good bye!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei:) fins ikkje arrogant å tru at du he publikum.. I disse eksamenstider å når motivasjonen he takka for seg so e det kjærkomment med litt blogging..:P Ej he forresten sikkert vår innpå her å lest like mange ganga som antall daga bloggen he eksistert..:P Glede mej til du kjeme heim til jul!:)

Klem Synnøve, ej e ikkje so bevandra i dinne verdenen her men rekna liksom me at ej må skrive ken ej e for at du skal forstå det.. stemmer?

Martha'n sa...

Takktakk, kjekt å vete at nåken lese d ej tulla me i alle fall ;) Lykke til me eksamen kjære! Glede mej til ej kjeme heimigjen ej me:) (Å ja, du må skrive ken du e for at ej kal forstå d) :)

Anonym sa...

Kjekt at du blogga Martha, sånn at ej kan følge litt med på kor du he det :o)

Får nok ikkje heilt julestemning før Guttane har feira bursdag, men då skal eg sette på jule-CD med Oslo Gospel Choir og synge med av full hals. Bør nok vere aleine i huset då :p

Håper vi sjåast ein gong i jula.

Klem Tove

Martha'n sa...

Hei Tove!
Oslo Gospel Choir får jeg og julestemning av. En fordel å være alene hjemme ja :)
Vi sees nok i jula!
Klem