torsdag 4. desember 2008

Torsdag, en veldig bra dag..

Idag er jeg i godhumør da skjønner dere.. For det første har Hege dratt og skal være borte ei uke! Jippi! Når katten er borte danser musene på bordet.. Nei, nå tuller jeg så klart bare, det er faktisk veldig kjipt..
Men for å være litt seriøs da: Jeg er ferdig med spansk tentamen! Jeg har skrevet spansk i fem timer i strekk! Og det gikk ikke så aller verst heller! Hurra for meg!

Og igår gjorde jeg noe jeg aldri har gjort før. Når jeg er forkjøla og syk bruker jeg å være det kjempelenge for jeg aldri tar meg tid til å bli frisk nok. Men igår var jeg inne heeeele kvelden, og idag føler jeg meg jaggu bedre! Så to filmer, helt alene, og ja, det er litt trist. Men la oss heller snakke om filmene.

1. Karamell
En film om fire kvinner som jobber på en skjønnhetssalong i Beirut. Et veldig herlig persongalleri, nydelige farger og mange hverdagslige problemstillinger. Absolutt en film å anbefale!

2. The Holiday
Jeg har da begynt på julefilmene. The Holiday er litt i Love Actually-klassen, romantisk komedie som tar sted i julestria. Men romantisk komedie til tross, denne filmen liker jeg! Med Jack Black, Jude Law, Britain vs. US, bok-nerder og film-nerder. Gamle filmhelter og søtt soundtrack (mye Imogen Heap) gjør dette til en kul film. Synes jeg. Så Calle, selv om mora di liker den, så er den faktisk bra! :)

Igår hadde vi da siste prøven i Kommunikasjon og Kultur før jul, så nå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg er ferdig med denotativ og konnotativ kulturforståelse, kommunikativ kompetanse og språklig interferens. Jadda! Les Øyvind Dahls "Møter mellom mennesker". Kjempespennende.

Så tenkte jeg å nå bruke litt tid på å skrive om iskrem. Ja, du leste riktig, iskrem. Jeg er egentlig ikke en veldig fan av iskrem, synes det ofte blir litt for mye, men nå har til og med jeg møtt min overmann:
Halleluja, dette er det beste jeg noen gang har smakt!! Det hører med til historien at jeg er kanskje litt unormalt glad i mint, og da og Fazermint som det er bilde av på isboksen her, men denne iskremen er bare helt himmelsk. Diggediggedigg!! Okei, da er det sagt.

Ellers så har jeg ikke så veldig mye mer på hjertet. Det er nå to uker, tre prøver, en innlevering og to tentamener igjen til juleferie. Om jeg gleder meg? Kanskje bittelitt..

Etter den overveldende responsen på spørsmålene sist gang(sarkasme er en fin ting), så prøver vi igjen.

Hva gir deg den effekten som den nye, fantastiske iskremen gir meg?

Takk for idag, og lykke til!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det må noe til for å komme på samme nivå som fazermint-isen. Kanskje en kombinasjon der du sitter i Batman-trikoten din - etter å ha inntatt en akevittpåvirka middag - og ser på "Ali G in Da USA" samtidig som du tar et masserende fotbad. Muligens samme effekt.

Og selv batmenn kan finne på å kose seg
med "The Holiday". I smug. Mørke smug.

Martha'n sa...

Det varmer og høre at selv Batmenn driver med slikt. Et spørsmål: Er det lov å kjøre i akevittpåvirket tilstand når det er med batmobilen?

Anonym sa...

Nei, men det er lov å danse rumba med et kosteskaft i Bathula med akevitt i blodet. Og da gjerne glise bredt, danse tett og knise lett.

Martha'n sa...

Aah, mental images i lende..

Marte sa...

Martha! Jeg kjøpte mint-is i dag. Kan vi lage vår egen religion eller no? Nom! Har vondt i magen men klarer ikke stoppe, litt skremt jeg...

Og, om det ikke er på tide at batman tar seg en ordentlig storbytur snart...?

Anonym sa...

Ja, det er på tide. Spesielt etter mørkets frembrudd...

Anonym sa...

Den isen der skal jeg kjøpe!