mandag 23. februar 2009

Happy bursdag med overstått!

Soundtrack: Happy birthday
Alvhild blei fem år igår. Hun hadde barneselskap på fredagen, og da laga Hege og meg muffins. Eller, mamma laga muffins og vi pynta. Jepp.
De var fantastiske. Men ingen ville smake for Alvhild løy i ungene at de var laga av marsipan. Så de bare stod der. Men fine var de. Fint var også sjokoladekaketoget. Så har man da funnet ut at når jenter nå til dags blir fem år, får de bare rosa ting og sminke. Med få unntak. Alvhild fikk kjempemasse sminke som alle måtte prøve. Først hun selv: Også Birger søskenbarn seks år. Just for the record, han fikk blå øyenskygge som matcha genseren. Han er jo tross alt gutt! Og Hege fikk leppestift. Og jeg fant ut at svart-hvite bilder ikke viser sminkekunst på en rettferdig måte. All erfaring er god erfaring. heh. Så har jeg bestemt meg for IKKE å legge ut bilder av Alvhild, Hege og meg som har kledd oss ut og synger Dancing Queen på femåringsspråk (sivert gøørl, whatctcacheen, chicken the dancing queeeen!!) og i stedet så avslutter jeg hele dette festlige innlegget med et bilde av Alvhild (sjokk) som også har dagens utsagn:

"Sjå Martha, ej ser ut som et bursdagsselskap!"

Ingen kommentarer: