søndag 22. mars 2009

Lille Google aldri mett..

Her om dagen ble jeg skikkelig glad når jeg fikk opp startsida, har nemlig Google som startside. Vet ikke hvorfor, bare er sånn. Uansett, avogtil så skifter Google logo sånn midlertidig, når det er St. Patricks day osv. Og her om dagen så var det denne:Og da ble jeg skikkelig glad! Den lille larven aldri mett var en av yndligsbøkene mine når jeg var liten, og den er fortsatt veldig koselig. Så that made my day. Skal ikke mer til.


Så ble jeg ferdig med boka mi idag. Leste Buzz Aldrin, hvor ble det av deg i alt mylderet? av Johan Harstad. 633 sider med underfundig humor og morsomme skildringer. Handler om Mattias hvis største ønske er å være usynlig, å være et tannhjul i samfunnet En som ikke synes, men som fortsatt har en betydning. Og det fungerer helt fint, til dama hans gjennom 12 år plutselig dumper han og han får sparken fra jobben. Han tar det litt som det kommer og blir med sin beste venn, Jørn, på turne til Færøyene. De går ombord i båten i Bergen og etter det husker ikke Mattias stort mer før han våkner på en vei på Færøyene i regnet med 15000 kr i lomma. Han blir plukka opp av en innfødt, Havstein, og tatt med til det som viser seg å være en institusjon der det bor tre mer eller mindre psykisk ustabile folk. Havstein er sjefen på Fabrikken som institusjonen heter, men Fabrikken fungerer mer som et kollektiv enn som en institusjon. Uansett så må Mattias bestemme seg for hva han vil gjøre - dra tilbake til Stavanger eller begynne et nytt liv på de forblåste Færøyene.

En utrolig fin bok, om relasjoner og det å få seg en knekk en gang i blant. Absolutt å anbefale! Det aller fineste med hele boken er likevel den første setningen: "Personen du elsker er 72.8% vann og det har ikke regnet på flere uker. "

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heisann søta:) Ej innser at ditte her e feil innlegg å kommentere når ej skal sei det ej skal sei.. men det får du desverre berre leve med marthami..:P Ej he nemlig registrert at du he kjøpt deg en cardigan med nåke so modig som leopardmønster.. åso tenkte ej at ej berre måtte informere deg om at det ikkje e grunn til panikk.. for eg he funne ut at leopardmønster omtrent e so hot som leopardmønster kan bli for tida.. sjekk for eksempel ut bildeserien her: http://www.henne.no/808357/ukens-hotteste

Den e ganske lik den du he viss eg sjal bedømme frå bilda du he lagt ut.. bortsett frå at din e raude da naturligvis.. men still, ganske likt:) å anteke at du ikkje he betalt sinnsjuke kroner 10 750 for din.. so konklusjonen e: innmari bra kjøp å wear your leopardcardigan med stolthet:P

Klem femmenningen din som ikkje berre e femenningen din, men også bestevenninda di:P

Anonym sa...

HÆIJA MARTHTA.

Idag he eg ikkje vøre på skulen, eg he fått tull i den lille bulen.

Martha du er min engel i mørket
Din hesende røst
er min evige trøst
Når jeg skal mine truser tørke


Martha du er som solen der ute
vasker meg ren med vann og klute
yo wazza in da cribyo
HÆIHJA MARTATA....! Æ VIL HA IS!!! TOO IS!


Når det kjem til sumarnatta
får eg fult av klær å hatta